Conrad har ompositioneret sig selv som en købsplatform. I dag tilbyder vi som en full-service leverandør alle elementer til en vellykket sourcing af tekniske behov. Denne positionering afspejles nu tydeligt i vores redesignede brandidentitet. Her finder du alt, hvad du har brug for at vide om vores rebranding.

Vores brand har ændret sig: Klar til det næste århundrede

I 100 år har vi hjulpet vores kunder med at skrive deres succeshistorier ved at forsyne dem med de bedste komponenter og tekniske produkter, der findes. For at det kan blive ved med at være sådan i de næste 100 år, har Conrad i dag meget mere at tilbyde end blot tekniske produkter. På vores vej mod at blive den førende indkøbsplatform for tekniske behov giver vi kunder i hele Europa mulighed for at få præcis det, der gør deres projekt eller virksomhed til en succes: et sortiment af høj kvalitet med hundredtusindvis af produkter, kundeorienterede løsninger og tjenester samt personlig ekspertrådgivning.

Det er komponenterne i et vellykket indkøb, og det er præcis det, der kommer til udtryk i vores nye slogan ""Alle dele af succes"", som er kernebudskabet i vores brand story. Sammen med det nye branddesign resulterer det i en ensartet og karakteristisk virksomhedsidentitet.

FAQ

Hvorfor et nyt design?

Conrad har i et par år været i gang med at omdanne sig selv fra en teknologibutik for B2C-kunder til en indkøbsplatform for tekniske behov med fokus på B2B-kunder. Denne nye positionering er synlig og håndgribelig i den nye brandidentitet.

Hvad vil blive ændret?

Det nye branddesign bygger på virksomhedens tilpasningsevne og repræsenterer et designsystem, der er udviklet i henhold til princippet "digital først", som kan tilpasses fleksibelt til ethvert brugsscenarie. Conrads blå farve er blevet ændret for at få fuldt udbytte af dets stærke sider inden for digitale medier. Dette suppleres af en mørkeblå farve, der står for pålidelighed og professionalisme, og som sammen med den mere friske gule farve danner en branddefinerende farvetrekant. En skrifttype, der er designet specielt til Conrad med en klar, moderne karakter, forbedrer læsbarheden i alle størrelser og applikationer, især i små digitale formater. Billederne får et autentisk udseende af høj kvalitet ved at fokusere på det væsentlige. Mærketilstedeværelsen afrundes med et nyt slogan "All parts of success" som den kommunikative bærer af vores brand story.

Hvad der forbliver uændret

Conrad blå og Conrad gul er stadig vigtige grundfarver, der definerer looket. Logoet forbliver også uændret som et visuelt anker for at sikre maksimal genkendelighed. Nu anvendes det dog kun i monokrom blå eller hvid farve.

Hvornår vil ændringerne begynde?

Conrad vil fra januar 2023 præsentere sig selv i et ensartet, umiskendeligt look på alle medier. Den 14. november 2022 blev rebrandingen præsenteret for første gang i forbindelse med den nye udstillingsstand på Electronica i München. Den vigtigste overgang af de vigtigste medier som f.eks. webshoppen, nyhedsbrevet, de sociale medier og de trykte publikationer vil finde sted fra den 9. januar 2023, efterfulgt af gradvise ændringer i andre medier og applikationer.

Hvad betyder den nye påstand "Alle dele af succes"?

Den nye erklæring udtrykker, at vi bidrager væsentligt til vores kunders økonomiske succes med alle dele af vores serviceportefølje. Succesfaktorerne er et produktsortiment, der vokser dagligt, kundeorienterede løsninger (f.eks. eProcurement) og tjenester samt den personlige faktor i form af personlig rådgivning og støtte fra Key Account Management- og Customer Care-teamene.

Hvorfor Conrad har alle forudsætningerne for succes

Vi har optimeret vores tilbud for at imødekomme de moderne udfordringer i forbindelse med køb af teknologi. Vi tilbyder skræddersyede eProcurement-løsninger, der forenkler komplekse indkøbsprocesser og hjælper virksomheder af alle størrelser og i alle sektorer med at spare tid og penge. Desuden kan producenter og distributører hurtigt og nemt nå ud til nye målgrupper og markeder via vores markedsplads. Private kunder nyder også godt af professionelle produkttilbud og tjenester. Som en attraktiv partner tilbyder vi alle elementer til større økonomisk succes.

Hvad Conrad-brandet vil stå for i fremtiden

Conrad reagerer altid på den teknologiske udvikling og på samfundets behov. Vi er opfindsomme og finder altid den rigtige løsning for vores kunder. Vi tænker iværksættermæssigt og gør købet af tekniske produkter endnu mere fordelagtigt for vores erhvervskunder. Vi handler proaktivt og tilbyder altid alternativer eller forbedringer. Vi handler med omtanke, og som familievirksomhed står vi for kvalitet, pålidelighed, langsigtede partnerskaber og bæredygtig og omhyggelig brug af ressourcerne.