100 år med Conrad


"Vores pionerånd og passion hjælper os med at blive den førende B2B-indkøbsplatform i Europa - en succeshistorie med rødder i traditionen."

© Conrad Electronic SE

 

Det nye år er et meget specielt år for os - vi ser med stolthed tilbage på 100 år med Conrad. Vores pionerånd, vores vilje til forandring og vores medarbejderes passion for altid at give vores kunder det bedste har gjort det muligt for os at vokse gennem de sidste 100 år og frem for alt at genopfinde os selv igen og igen. Det vil vi gerne fejre - sammen med vores medarbejdere, forretningspartnere og kunder.

Det var vores grundlægger, Max Conrad, der formulerede det, der stadig er drivkraften bag vores succes i dag: ""Vi ønsker ikke blot at være en detailhandler. Vi ønsker at skabe reel værdi for kunden.

Det ligger i vores DNA at omfavne forandringer og have tillid til det, vi gør. Verden ændrer sig hele tiden, og det samme gør vores kunders behov. Det er vores succes, at vi reagerer rettidigt og målrettet på dette, og det er det, der gør os succesfulde. Den næsten håbløse periode efter Anden Verdenskrig bragte helt sikkert en af de største ændringer med sig: familien Conrad, der oprindeligt boede i Berlin, måtte forlade deres hjemby og opgive den virksomhed, som de med succes havde opbygget der. Med næsten 5.000 elektroniske komponenter i behold søgte de ikke blot en privat, men også en professionel ny start i Hirschau i Oberpfalz, og det lykkedes. 1970'erne var også en milepæl i virksomhedens historie, da udvidelsen og moderniseringen af postordrebranchen blev virksomhedens fokus.

Vores fokus på B2B-forretningen i de seneste år afspejler også Conrads mod til forandring. Med vores transformation til at blive den førende europæiske B2B-indkøbsplatform for tekniske behov har vi foretaget et klart kursskifte. Vi har fokuseret på nye målgrupper, elimineret kataloger og opgivet distributionskanaler. På trods af alt dette har vi som virksomhed håndteret disse massive ændringer rigtig godt. Det var en dristig, men nødvendig beslutning, der udelukkende var centreret om kundernes behov, for at fremtidssikre vores virksomhed. Dette afspejles også i vores nye branding: det står for den progressive tankegang, der adskiller Conrad Electronic fra andre - en familieejet virksomhed, der forbliver tro mod sine principper og går stærkere fremad.

Den virkelige drivkraft bag vores succes er dog det, som den altid har været: de mennesker, der arbejder i vores virksomhed. Tusindvis af dem, der spænder over flere generationer, som har taget tidens udfordringer op, forvandlet vores virksomhed og hjulpet os med at blive den succesfulde virksomhed, vi er i dag. De er en del af vores succes.

Ralf Bühler
CEO Conrad Electronic